Sunset Peak: Amidst the Mist

ENGLISH & ESPAÑOL

Sunset Peak (Tai Tung Shan 大東山) is the third highest peak in Hong Kong located in Lantau Island and stands at a height of 869 metres (2,851 ft) above the sea level. The second highest peak is Lantau Peak located right in front of this peak with Pak Kung Au in between.

My route started at Pak Kung Au through Section 2 and ended at Nam Shan near the Campsite. The total distance is 7km and about 4 hours. The trail is kind similar to Lantau Peak but perhaps due to the fog I really couldn’t to enjoy as much as I did in Lantau Peak despite it was also partially cloudy.

Sunset Peak (Tai Tung Shan 大東山) es considerado el tercer pico más alto de Hong Kong por detrás de Lantau Peak con una altura de 869 metros sobre nivel del mar. Ambas montañas están localizadas en Pak Kung Au

Mi ruta elegida empieza en Pak Kung Au por la sección 2 y acabando en Nam Sham cerca de la zona de acampada. La distancia de la ruta es de unos 7km y se tarda unas 4-5 horas a un ritmo decente. Esta ruta es similar a la de Lantau Peak pero no pude apreciarla en su totalidad debido a la densa niebla. Solamente un par de meses al año es cuando esta zona montañosa de Hong Kong está completamente despejada

HOW TO GET THERE

To get there you should take MTR to Tung Chung station exit B and grab the bus 3M. The bus station is passing by the cable car station. You have to get off at Pak Kung Au after 15-20 minutes of bus ride. You will notice of the stop easily, since many people will get off right there. Continue walking further ahead and you will see Sunset Peak indications to start the trail.

Para llegar aquí hay que coger metro y bajarse en la estación de Tung Chung y salir por la salida B. Ir a la estación de autobuses que está a 5 minutos caminando y coger el 3M. A los 15 minutos de trayecto en bus, bajarse en Pak Kung Au y caminar todo recto. Sunset Peak se encuentra a la izquierda de la carretera mientras que Lantau Peak está a la derecha. Hay indicaciones en el camino

HIKING AROUND

The starting is the most difficult part of this trail since everything are steps and rocks for almost 40-50 minutes but with stunning views behind of Lantau Peak. You may see during the climbing the Lantau Peak trail and its mountains.

El comienzo es la parte más dura de la ruta; subida escalonada y pedregosa durante 45 minutos o 1 hora. Durante la subida habrá vistas en la derecha de las islas y mirando hacia detrás se verá la ruta de Lantau Peak. Se puede apreciar perfectamente las rutas a través de la montaña

Almost arriving to the top of this first climb the views of Soko Islands are really great.

Casi llegando al final de la subida se verá con claridad las Islas Soko.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

By looking at opposite direction of Soko Islands is easy to see Tung Chung and HK Airport. Much better with clearer weather

En dirección contraria a las vistas de las islas Soko se puede ver Tung Chung y el aeropuerto de Hong Kong

Continuing walking the views will be clearer of Soko Islands, the Trail behind and Shek Kwu Chao. The views are stunning!

Siguiendo cuesta arriba habrá mejores vistas de las islas Soko con el camino recorrido

LRM_EXPORT_20180220_221816

The views heading to Yi Tung Shan are also amazing despite it was foggy during my day

Las vistas mientras se llega a Yi Tung Shan son espectaculares a pesar de la niebla

Passing by the campsite there are a lot of allegedly abandoned shelters.

Cruzando la zona de acampada se hay casetas o refugios supuestamente abandonados

LRM_EXPORT_20180221_123727

Once crossed the Campsite, the descent will starts with views of Pui O and Chi Ma Wan Peninsula. Personally, the descent was rather tougher than ascent maybe due to the weather conditions.

Cruzado ya la zona de acampada comienza el descenso con vistas a la derecha de Pui O y la peninsula de Chi Ma Wan. El descenso se hace algo duro si las condiciones meteorógicas no acompañan.

The latest photo is a crossing to choose or continue to Nam Shan or turn to Tung Chung. According with the map, the trail back towards Tung Chung takes about 1 hour or so.

Finishing the Trail, once you see the road on the right side, simply get to the road, then turn left and go up to the bus stop. From there can grab the bus 3M to Tung Chung Station in about 20 minutes

Esta última foto es de un cruce que va hacia Nam Sham por un lado o Tung Chung por el otro. Según indicaciones, el camino de vuelta a Tung Chung dura una hora

Acabando ya la ruta se verá a la derecha una carretera que indica ya el fin. Carretera arriba hay una parada de autobuses y ahí se puede coger el 3M de vuelta a Tung Chung.

DETAILS

• Location: Sunset Peak @ Lantau Island, Hong Kong
  • Transportation: MRT to Tung Chung & bus 3M to Pak Kung Au // Return: bus 3M
  • Time spent: 4 hours
  • Weather conditions: unpredictable! Cloudy, foggy, cold, windy…