Yangshuo, a county and resort town in southern China’s Guangxi region, is known for its dramatic karst mountain landscape and outdoor recreation. The town is set amid pinnacles like Bilian Feng (Green Lotus Peak), which has a hiking trail to the top. Tour boats offer cruises on the Li River past picturesque countryside from the town of Guilin to the north.

Yangshuo, un condado y ciudad turística en la región de Guangxi, en el sur de China, es conocido por su espectacular paisaje de montaña kárstica y recreación al aire libre. La ciudad se encuentra en medio de pináculos como Bilian Feng (Green Lotus Peak), que tiene una ruta de senderismo hasta la cima. Los barcos turísticos ofrecen cruceros por el río Li, pasando por el pintoresco campo desde la ciudad de Guilin hacia el norte.

What to see in Yangshuo? Endless activities. These are the ones that I have been able to enjoy so far

Que ver en Yangshuo? Interminables actividades. Estas son las que yo he podido disfrutar hasta el momento

Before starting it should be clarified that to get here there are two train stations and can be somewhat confusing:
-Guilin train station
Xingping train station (known as Yangshuo station)
If you arrive at Guilin, you would have to take a bus to Yangshuo and it would take approximately 2 hours.
If you arrive at Xingping, just take a taxi to Yangshuo as it is 30 minutes away. The advantage of getting to Xingping is that once you arrive, you can take advantage of it and go to Li River for a bamboo ride, climb to Laozhaishan peak for an incredible view of the area and visit the old town. If you carrying a lot of stuffs, a taxi to Yangshuo is approximately 80 yuan

Antes de empezar habría que aclarar que para llegar hasta aqui hay dos estaciones de tren y puede llegar a ser algo confuso:
-Estación de tren de Guilin
-Estación de tren de Xingping (conocida como estación de Yangshuo)
Si llegas a Guilin, tendrias que coger un autobus hasta Yangshuo y tardaria unas 2 horas aproximadamente.
Si llegas a Xingping, basta con coger un taxi hasta Yangshuo ya que esta a 30 minutos de distancia. La ventaja de llegar a Xingping es que una vez llegas, puedes aprovechar el tirón e ir al Rio Li, subir al pico de Laozhaishan para una vistas increibles de la zona y visitar el casco antiguo. Si vas muy cargado, un taxi hasta Yangshuo es aproximadamente 80 yuanes

1. Li River boat ride

Li River is located in Xingping on the outskirts of Yangshuo.
The boat ride is one of the most popular tourist attractions. To get a ticket it is possible from the ticket window just at the entrance of the river or in an office located in the town near the selected area in the image below. Xingping also offers countless hikes along the river

Li River se encuentra en Xingping a las afueras de Yangshuo.
El paseo en barco es una de las atracciones turísticas más demandadas. Para sacar un billete es posible desde la ventanilla justo a la entrada del rio o en una oficina situado en el pueblo cerca de la zona marca en la imagen de abajo.
Xingping tambien ofrece innumerables excursiones a lo largo del rio

Mapliriver

2. Hike up to Laozhaishan

Also located in Xingping, Laozhaishan is located next to the entrance to the river. Just go through the market on the left side facing the river to get there (follow the toilet direction but once you find the crossing, turn left).

The top of the mountain offers stunning views of Xingping
The climb is slightly hard in several sections but its duration is about 35-40 minutes

Localizada tambien en Xingping, Laozhaishan se encuentra al lado de la entrada al rio. Basta con atravesar el marcado a mano izquierda encarando al rio para llegar hasta ahi (sigue la dirección de los lavabos y luego gira a la izquierda una vez llegues al cruce)
Lo alto de la montaña ofrece unas vistas increibles de Xingping
La subida es ligeramente durilla en varios tramos pero su duracion es de unos 35-40 minutos

3. Stroll at Yangshuo town

Visit Yangshuo town is another of the most recommended activities. For shopping, food or just to see its old town transformed into a tourist attraction

Visitar el pueblo de Yangshuo es otra de las actividades más recomendadas. Para ir de compras, comer o simplemente ver su casco antiguo transformado en una atraccion turistica

4. Nighlife at Yangshuo town

Being increasingly popular, the nightlife in Yangshuo calls the attention in some of its bars. Nothing else to say…

Siendo cada vez mas popular, la vida nocturna en Yangshuo llama un poquito la atencion en algunos de sus bares. Nada más que decir…

5. Hike up to the TV Tower

This is not one of the most popular hikes but it is worth its 45 minute climb. This mountain is located just at the entrance of the town about 15 minutes away walking from the old town and offers stunning views of Yangshuo. To get here is a bit confusing since there are no updated maps of this area. The entrance is right in one of the alleys that I mark in the image below (as reference, you could see the TV Tower right in front of the alley up to the mountain peak). Then just follow the streets up. As soon as you enter the alley, turn left and keep going up all the streets, always going up.

No es de las excursiones más populares pero vale la pena sus 45 minutos de subida. Esta montaña esta situada justo a la entrada del pueblo a unos 15 minutos de distancia caminando desde el casco antiguo y ofrece unas vistas increibles de Yangshuo. Para llegar aqui es un poco confuso ya que no hay mapas actualizados de esta zona. La entrada esta justo en uno de los callejones que marco en la imagen de abajo (como referencia, verás la antena de TV justo en frente del callejón arriba de la montaña). Luego basta con seguir las calles hacia arriba. Nada más entrar en el callejón, girar a mano izquierda y seguir subiendo todas las calles, siempre en dirección hacia arriba.

mapyangshuo

You will have to continue walking up through the streets until you see the entrance to the hike as shows the image below

Tendrás que seguir subiendo a traves de las calles hasta que veas la entrada a la ruta como muestra la foto de abajo

Highly recommended to climb during sunset

Altamente recomendable subir durante el atardecer

6. Hike up to the Moon Hill

This mountain is located on the outskirts of Yangshuo, at the South. To get here you have to take a taxi / didi or rent a motorcycle/bicycle. Didi/Taxi here is quite affordable and let us save a lot of time. The address here in chinese is 月亮山景区 or if using Didi english version, just type Moon Hill
Once arrived, there are two routes: Moon Palace and Dresser
-Direction to Moon Palace reaches up to the hill
-Direction Dresser reaches to a kind of picnic area that personally has better views of the hill than from any other place around, being perfect for photographs

Esta montaña esta situada a las afueras de Yangshuo, justo al sur. Para llegar aquí hay que coger un taxi/didi o alquilar una moto o bicicleta. Didi o taxi aquí es bastante barato y nos permite ahorrar en tiempo
Una vez llegados, hay dos rutas: Moon Palace y Dresser
Dirección Moon Palace se llega hasta la montaña
Dirección Dresser se llega hasta un especie de merendero que personalmente tiene mejor vistas de la montaña que desde otro lugar, siendo perfecto para fotografias

Moon Palace

Dresser

If you visit the Moon Palace area, don’t forget to help the locals by buying them a drink. They hike up here daily to make a living

Si visitas la zona de Moon Palace, no olvides ayudar a los lugareños comprandoles una bebida. Suben hasta aqui diariamente para ganarse la vida

There are hundreds of activities to do here. Countless hikes, bike routes, towns to see, … but it takes a lot of time to do them all!